Modellen     

Voor de kleuren ga naar kleuren

Overzicht van de modellen in de loop der jaren

De eerste coupe zoals hij gepresenteerd werd op de salon van Geneve in maart 1969, alleen leverbaar in de 1792  cc motor van de 504 sedan en levert 97 pk. Het grille heet 3 chromen lijstjes en de gouden leeuw. Velours bekleding is alleen voor de coupe. De cabriolet moet het met skai doen.

In Oktober 1970 wordt de 1,8 liter motor vervangen door de 2.0 liter. Een automatische versnellingsbak is een optie. Kosten FF 2150. Verder komt er een toerenteller in het dashboard en de handrem bediening gaat van links naar het midden.

In 1971 kost de 4 cilinder coupe 27.500 FF en de Cabriolet 
FF 26.500. (Dat is nu wel anders overigens, de cabriolet was toentertijd goedkoper)

De cabriolet alleen met 4 cilinders van 1970-'74.

Oktober 1972 Nieuw handgreep voor de handrem en nieuwe kleuren voor het interieur. De automatische versnellingsbak is nu alleen voor de coupe leverbaar.

Oktober 1974 De V6 motor vervangt de 4 cilinder in de coupes en cabriolets. Het V6 embleem verschijnt op de kofferdeksel. Nieuw koplampen in 2 optische blokken. Een nieuw grille en in plaats van de  schuine achterlichten nu de rechthoekige. Nieuwe stalen velgen met 16 gaten rondom. Nieuw pininfarina logo op het voorspatbord. Nieuwe bumpers zonder de 2 rubberen stootblokken.

1975 Meer dan 4 cilinders is duur.  De coupe V6 kost FF 48750,- en de Cabriolet is nog steeds goedkoper met FF 47750,-

Oktober 1975 Een nieuwe tijdklokje voor de coupe en cabriolet V6 en een nieuwe plaatstalen tank onder de achterkant.

Oktober 1977 De 4 cilinder maakt zijn rentree in de Coupe en Cabriolet. De V6 is alleen en uitsluitend verkrijgbaar in de coupe, de cabriolet heeft alleen nog de 4 cilinder in het programma. Tevens een nieuw stuurwiel en een reorganisatie van het Dashboard. Stuurbekrachtiging is nu standaard. De benzine vulklep op het linkerachterspatbord komt enige centimeters hoger te zitten. Tevens invoering van de 5 versnellings bak voor de V6. Injectie op de V6 motoren.

Model 1978. De coupe 4 cilinder  kost FF 55300 ,- de V6 kost FF 67100,- en de cabriolet 4 cilinder kost FF 55100,-.

Oktober 1979 Invoering van de kunststof bumpers. De emblemen verdwijnen, de 504 van de motorkap en Peugeot van de kofferdeksel. De grille krijgt 2 sierlijsten, boven en onder. En de 5 versnellingsbak voor de 4 cilinder wordt nu ingevoerd. 

1980 De coupe 4 cilinder kost ff 76500,- gelijk aan de cabriolet. De cabriolet V6 is weer leverbaar en kost FF 90000,-

1981 Nieuw dashboard met 5 wijzerplaten, de zogenaamde grote tellers.

 De grote tellers

Automaat
1983 Einde van de productie van de
coupe en cabriolet.
Handgeschakeld

 

  Kurt.Orbie@Peugeot-504-cc.com